پایان نامه رسانه مدرن و برساخت هویت و کانال های ماهواره ای کر
دانشگاه مازندران
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی(گرایش مطالعات جوانان)
موضوع:
رسانه مدرن و برساخت هویت: کانالهای ماهواره ای کردی و هویت قومی کردهای ایران
استاد راهنما:
دکتر احمد رضایی
استاد مشاور:
دکتر نادر رازقی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه ……………………………………………………………………………………………..1
1 – 1 – بیان مسئله……………………………………………………………………………2
مدرنیته؛ از پیشرفت علمی تا ابهام نمایشی ………………………………………………..2
رسانههای ارتباطی؛ از سرگردانی در برزخ مدرنیته ………………………………………….5
تلویزیون؛ به سیاره تصاویر خوش آمدید! ……………………………………………………6
هویت؛ از جستجوی امر گمشده به سوی سیالیت ………………………………………7
هویت قومی؛ از یکسان سازی قومی به سوی …………………………………………….8
کانالهای ماهوارهای کردی؛ از باتلاق حاشیه بودگی ………………………………………9
مسئله نهایی؛ به سوی طرح سوال پژوهش ……………………………………………….10
1 – 2 – اهمیت و ضرورت موضوع ……………………………………………………………11
1 – 3 – اهداف پژوهش…………………………………………………………………………11
1 – 4 – سوالات پژوهش………………………………………………………………………11
1 – 5 – حدود پژوهش …………………………………………………………………………12
فصل دوم: روایت های مسئله
مقدمه …………………………………………………………………………………………….14
2 – 1 – روایتهای ایرانی از مسئله …………………………………………………………….14
2 – 1 – 1 – روایت اول: رسانه مدرن، هویت قومی را تقویت میکند ……………………14
2 – 1 – 2 – روایت دوم: رسانه مدرن، هویت قومی را تضعیف میکند …………………….15
2 – 2 – روایتهای غیر ایرانی از مسئله……………………………………………………….16
2 – 2 – 1 – روایت اول: رسانه مدرن، هویت قومی را تقویت میکند…………………16
2 – 2 – 2 – روایت دوم: رسانه مدرن، هویتهای دیاسپوریک را شکل میدهد……………18
2 – 2 – 3 – روایت سوم: رسانه مدرن، هویتهای پنهان همزیست طلب ایجاد میکند ……19
2 – 3 – جمع بندی: به سوی چرایی پژوهش ………………………………………………..20
فصل سوم: ادبیات و چارچوب نظری
مقدمه …………………………………………………………………………………………….23
3 – 1 – واکاوی ادبیات نظری ……………………………………………………………………23
3 – 1 – 1 – رسانه مدرن: از سلطه ذهنی تا رهایی بخشی پست مدرنیستی………..23
3 – 1 – 1 – 1 – تأثیرات رسانه؛ از مرگ مخاطب تا انگاشت طرح وارهای…………24
مدل تأثیرات مستقیم ……………………………………………………………………24
مدل اثرات مشروط …………………………………………………………………………24
مدل اثرات انباشتی …………………………………………………………………………24
مدل شناختی- تراکنشی ……………………………………………………………25
3 – 1 – 1 – 2 – نظریه انتقادی؛ سوگواران مرگ سوژه در جهان رسانهای …………..25
تئودور آدورنو و ماکس هورکهایمر: منفی گرایان یوتوپیایی …………………………….26
3 – 1 – 1 – 3 – پست مدرنیسم: از سیاره تصاویر بودریار به خردمندانهگیهای محلی واتیمو…27
ژان بودریار: از حادواقعگرایی وانمایی به سوی شبیخون مجازی ………………………..28
استوارت هال: رمزگذاری و رمزگشایی از گفتمان تلویزیون…………………………….29
مارشال مک لوهان: به سوی دهکده جهانی …………………………………………..30
جیانی واتیمو: از تک خطی مرکز – بنیاد به سوی رهایی بخشی خردمندانهگی محلی…..31
3 – 1 – 2- هویت: از جستجوی امر گمشده به سیالیت سوژه چندتکه ریزومی……..32
3 – 1 – 2 – 1 – سوژه روشنگری: شبح کوگیتوی دکارتی …………………………….32
رنه دکارت: من میاندیشم، پس هستم ………………………………………………..32
3- 1 – 2 – 2- سوژه جامعه شناختی: مرگ سوژه خودبنیاد – تولد دیگری مهم………..33
آنتونی گیدنز: خویشتن به منزله پروژه بازاندیشی ……………………………………34
مانوئل کاستلز: از مشروعیت بخشی منطق سلطه به مقاومت هویتی حاشیهها ……….34
ریچارد جنکینز: هویت اجتماعی به عنوان فرآیند بودن و شدن……………………..36
هنری تاجفل: خودآگاهی سوژه از احساس تعلق به گروه ……………………………..37
هربرت مید: دیگری تعمیم یافته …………………………………………………………..38
3 – 1 – 2 – 3 – سوژه پسامدرن: از مرکز زدایی رادیکال از سوژه به تحقق امیال متکثر….. 38
استوارت هال: از نقد کوگیتوی دکارتی به سوژه بودگی به حاشیه رانده شدهها …………..39
ژاک دریدا: از شالوده شکنی معنا به تابعیت زبانی سوژه …………………………………..40
میشل فوکو: از تبارشناسی سوژه مدرن به نفی اسطوره بزرگ درون بودگی …………..41
ژاک لاکان: نگاهی پسافرویدی؛ «خود» شالوده شکنی شده ……………………………..41
اسلاوی ژیژک: از کوگیتوی دکارتی به مرکز زدایی رادیکال از سوبژکتیویته …………43
ژیل دلوز و فلیکس گاتاری: سوژه سیال، میلهای متکثر و تفکر ریزومی ………………..44
3 – 1 – 3 – ناسیونالیسم: از ریشههای قومی به سوی نگاهی پسااستعماری ………….46
3 – 1 – 3 – 1 – پارادایم های ناسیونالیسم: از ازلی گرایی تا نمادگرایی قومی…………..46
ازلی گرایی: مدافعان تاریخی بودن قوم و ملت ………………………………………46
مدرنیسم: ملت و ناسیونالیسم به مثابه پدیدههایی مدرن ……………………….47
نمادگرایی قومی: به سوی تعریفی ذهنی از ملت و قوم…………………….49
3 – 1 – 3 – 2 – پسااستعمارگرایی: از ملی گرایی ضد استعماری به بازنمایی سوژه در حاشیه ..50
ناسیونالیسم، ملی گرایی و مطالعات پسااستعماری ………………………….50
قومیت و مسئله بازنمایی: از مکتب بیرمنگام به مطالعات پسااستعماری……54
3 – 2 – چارچوب نظری: از تجربه تلخ مدرنیته به سیالیت سوژه تکه تکه شده… 56
3 – 2 – 1 – به سوی چارچوب نظری: برساخت هویت در جهان رسانهای ……….57
3 – 2 – 2 – سخن نهایی: رسانه مدرن و برساخت هویت…………………………63
3 – 2 – 1 – فرضیات پژوهش ………………………………………………………..63
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.